Det här webinaret arrangeras av Svensk Dagligvaruhandel 

 

Handelns egna varumärken, även kallat EMV eller private label, har blivit en självklar del av en livsmedelsbutiks sortiment. I tider av inflation och jakten på prisvärda alternativ har dessutom utvecklingen fått sig en extra skjuts. Svensk Dagligvaruhandel bjuder in till ett webbinarium om vilken roll dagligvaruhandelns egna varumärken spelar, hur utvecklingen sett ut de senaste åren och hur det påverkat livsmedelsbutikernas utbud. Dagligvaruindex Årsrapport 2023 kommer även presenteras. 

 

Datum: 31 januari 2024
Tid: 08:00-08:55

 

Agenda

08:00 Dagligvaruindex årsrapport 2023
Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel

08:10 EMV – ny forskning och nya möjligheter
Fredrik Lange, forskare på Handelshögskolan i Stockholm och programchef för kandidatprogrammet i Retail Management på Handelshögskolan i Stockholm

08:20 EMV tar mark under tuffa tider
Anna Ekström, Managing Director Nordics NielsenIQ, 

08:30 Vad kännetecknar EMV i Norge?
Rolf A. Røtnes, Fagdirektør Samfunnsøkonomisk analyse AS (SØA)

08:40 Panelsamtal - Vilken roll spelar dagligvaruhandels egna varumärken?
I samtalet deltar Susanna Liljeblad, Ica Sveriges chef för EMV, Johan Neuman, affärsområdeschef EMV Dagab och Anders Segerström, vd Falköping mejeri. Samtalet modereras av Cecilia Anneling, Svensk Dagligvaruhandel