Inom en snar framtid införs digitala produktpass för samtliga produkter som sätts på den europeiska marknaden. Blir detta enbart ett nytt regelkrav och extra administrativ börda för handelsföretag? Eller kan verklig affärsnytta och nya affärer skapas i spåren av det nya direktivet? Följ med på en inspirerande förmiddag för Svensk Handels medlemmar där företrädare för branschen berättar om sina erfarenheter och initiativ kopplat till spårbarhet, transparens och hållbarhet.

Praktisk information 

Datum: 30 september
Tid: 10:00 - 12:00
Plats: Digitalt
Pris: Kostnadsfritt
Arrangör/avsändare: Svensk Handel i samarbete med GS1 Sweden och Sjölin & Löfgren
Målgrupp: Medlemmar i Svensk Handel

Program

  • Inledning

  • Affärsnytta, utmaningar och möjligheter uppströms

  • Affärsnytta, utmaningar och möjligheter nedströms

  • Diskussion och frågor

  • Nästa steg


Talare

Magnus Nikkarinen

Näringspolitisk expert och hållbarhetsansvarig, Svensk Handel

Staffan Olsson

Head of Public Affairs, GS1 Sweden

Anders Runge

Hållbarhets- och verksamhetskonsult, Sjölin & Löfgren

Lägg till i kalender

Ställ en fråga

Fråga som (logga ut)